Klantenservice

Heb je een vraag of opmerking? Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen aan onze klantenservice. Staat je vraag er niet tussen of kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.
Order status inzien?
Wil je direct de status van je order inzien? Dat kan, afhankelijk van waar de order geplaatst is, via één van onderstaande links:

Het ordernummer vind je in de email welke je gekregen heb na het bestellen. Daarnaast heb je de postcode nodig welke gebruikt is tijdens het bestellen, bijvoorbeeld: 1234AB.

Heb je je order besteld via flinqproducts.nl, bol.com, Amazon
Klik dan hier om uw order status in te zien.

Heb je je order besteld via Praxis, Brico of Blokker?
Klik dan hier om uw order status in te zien.

Heb je je order besteld via Koopjedeal, Telegraaf, Noord-Hollands Dagblad, Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, De Limburger, Nieuwsblad (BE), De Standaard (BE), Het Belang van Limburg of het Gazet van Antwerpen (BE)
Klik dan hier om uw order status in te zien.
Hoe werkt iDeal in3?

Voor alle bestellingen boven de 50,00 euro kun je op de afrekenpagina kiezen voor iDeal in3. Je kunt je bestelling dan in 3 gelijke delen betalen. in3 is niet beschikbaar voor tweedekans producten of losse onderdelen.

Meer weten? Klik hier voor alle informatie over iDeal in3.

Een klacht aanmelden

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@flinqproducts.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op: http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

Wanneer ontvang ik mijn order?

Heb je je order besteld via flinqproducts.nl, bol.com, Amazon
Klik dan hier om uw order status in te zien.

Het ordernummer vind je in de email welke je gekregen heb na het bestellen. Daarnaast heb je de postcode nodig welke gebruikt is tijdens het bestellen, bijvoorbeeld: 1234AB.

Heb je je order besteld via Praxis, Brico of Blokker?
Klik dan hier om uw order status in te zien.

Het ordernummer vind je in de email welke je gekregen heb na het bestellen. Daarnaast heb je de postcode nodig welke gebruikt is tijdens het bestellen, bijvoorbeeld: 1234AB.

Heb je je order besteld via Koopjedeal, Telegraaf, Noord-Hollands Dagblad, Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, De Limburger, Nieuwsblad (BE), De Standaard (BE), Het Belang van Limburg of het Gazet van Antwerpen (BE)
Klik dan hier om uw order status in te zien.

Het ordernummer vind je in de email welke je gekregen heb na het bestellen. Daarnaast heb je de postcode nodig welke gebruikt is tijdens het bestellen, bijvoorbeeld: 1234AB.

Wat is de status van mijn order?

Heb je je order besteld via flinqproducts.nl, bol.com, Amazon
Klik dan hier om uw order status in te zien.

Het ordernummer vind je in de email welke je gekregen heb na het bestellen. Daarnaast heb je de postcode nodig welke gebruikt is tijdens het bestellen, bijvoorbeeld: 1234AB.

Heb je je order besteld via Praxis, Brico of Blokker?
Klik dan hier om uw order status in te zien.

Het ordernummer vind je in de email welke je gekregen heb na het bestellen. Daarnaast heb je de postcode nodig welke gebruikt is tijdens het bestellen, bijvoorbeeld: 1234AB.

Heb je je order besteld via Koopjedeal, Telegraaf, Noord-Hollands Dagblad, Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, De Limburger, Nieuwsblad (BE), De Standaard (BE), Het Belang van Limburg of het Gazet van Antwerpen (BE)
Klik dan hier om uw order status in te zien.

Het ordernummer vind je in de email welke je gekregen heb na het bestellen. Daarnaast heb je de postcode nodig welke gebruikt is tijdens het bestellen, bijvoorbeeld: 1234AB.

Mijn product is beschadigd geleverd, wat nu?

Dat is vervelend maar komt helaas wel eens voor. Geen zorgen, we losse dit netjes met je op.

Wanneer je product beschadigd is hoef je deze niet voor retour aan te melden. Je neemt snel contact met ons op per email via info@flinqproducts.nl of whatsapp. Vermeld daarbij duidelijk je naam, ordernummer, e-mailadres en foto’s van de schade. Een medewerker neemt daarna contact met je op en handelt dit netjes met je af.

Hoelang worden de beelden bewaard?

Afhankelijk van het gekozen abonnement worden beelden 7 tot 30 dagen bewaard in je persoonlijke cloud omgeving. Hierna worden de beelden automatisch verwijderd.

Hoe worden de beelden opgeslagen?

De opnames worden individueel gecodeerd van upload tot opslag. Zo garanderen wij 100% veiligheid van uw privacy en gegevens. De beelden worden (indien mogelijk) in HD opgeslagen.

Hoe kan ik de cloud storage opzeggen?

Je kunt de cloud storage op elk moment opzeggen. Heb je aan maandelijks abonnement? Zeg deze dan uiterlijk 1 dag voor de verleng datum op. (voorbeeld: start je op 1 januari, dan wordt je abonnement op 1 februari automatisch verlengt. Opzeggen doe je dus voor eind januari). Heb je een jaarlijks abonnement? Zeg deze dan uiterlijk 1 dag voor de verleng datum op.

Voor welke apparaten kan ik de cloud storage gebruiken?

Je kunt de cloud storage gebruiken voor alle Slimme FlinQ Camera’s.

Wat kost de FlinQ Cloud Storage?

De kosten voor de Cloud Storage hangt af van welk pakket je kiest, de actuele prijzen vind je in de app of via deze pagina.

Wat is de FlinQ Cloud Storage?

Met de FlinQ Cloud Storage kunt je je afbeeldingen en video’s die zijn opgenomen met je FlinQ Smart Camera(‘s) maximaal 30 dagen online opslaan en bekijken. De cloudopslag is een optionele online dienst van FlinQ die kan worden aangeschaft in de FlinQ app. FlinQ biedt abonnementen aan van 1 maand tot 1 jaar. De opgenomen media worden, afhankelijk van het abonnement, 7 of 30 dagen bewaard in de FlinQ Cloud. Het abonnement wordt automatisch elke maand of elk jaar verlengd voor dezelfde periode, tenzij het wordt opgezegd. Opzeggen doe je snel en eenvoudig in de FlinQ app.

Bevat een tweedekans product alle accessoires en toebehoren?

Ja, een tweedekans product is volledig compleet en bevat alle accessoires en toebehoren.

Wat is de staat van een tweedekans product?

Het artikel is volledig getest door een productexpert en functioneert volledig, het artikel kan uiterlijke schade bevatten. Denk hierbij aan kleine krasjes en / of deukjes.

Krijg ik garantie op een tweedekans product?

U ontvangt bij aankoop van een tweedekans product 1 maand garantie. Binnen dit termijn kunt u het product retourneren, de kosten voor het retour sturen van het pakket zijn voor eigen rekening.

Wat is een tweedekans product?

Alle tweedekansjes worden altijd goed gecontroleerd op functionaliteit en volledigheid. Op het moment dat wij het product hebben gecontroleerd en wij ervan overtuigd zijn dat het tweedekans artikel weer nieuw, als nieuw of in goede staat kunnen aanbieden, dan plaatsen wij het artikel op FlinQ Products.

Met het kopen van een tweedekans artikel ben je altijd verzekerd van een mooie korting. Dat is goed voor je portemonnee als voor ons milieu. Een tweedekansje bestellen werkt precies hetzelfde als een nieuw product bestellen. Simpel, slim, duurzaam!

Hoe kan ik mijn product registreren?

Je kunt je product na aankoop registreren, je doet dit door hier te klikken.

Hoe werkt het extra jaar garantie?

Na registratie ontvang je een jaar extra garantie bovenop de eerste 2 jaar wettelijke garantie. De eerste 2 jaar garantie lopen via de verkopende partij. Mocht er onverhoopt iets aan je product stuk gaan of niet meer goed werken neem dan altijd eerst contact op met de verkopende partij of webshop/winkel waar je je product hebt gekocht. Na de 2 jaar wettelijke garantie kun je bij FlinQ terecht voor het extra jaar garantie.

Waar vind ik de EAN of barcode?

De barcode is de 13-cijferige code onder de streepjescode op de doos van je product.

Hoe werkt de FlinQ Cloud storage?

Met de FlinQ Cloud Storage kunt u uw afbeeldingen en video’s die zijn opgenomen met uw FlinQ Smart Camera(‘s) maximaal 30 dagen online opslaan en bekijken. De cloudopslag is een optionele online dienst van FlinQ die kan worden aangeschaft in de FlinQ app. FlinQ biedt abonnementen aan van 1 maand tot 1 jaar. De opgenomen media worden, afhankelijk van het abonnement, 7 of 30 dagen bewaard in de FlinQ Cloud. Het abonnement wordt automatisch elke maand of elk jaar verlengd voor dezelfde periode, tenzij het wordt opgezegd. Opzeggen doe je snel en eenvoudig in de FlinQ app.

Je FlinQ apparaat verbinden met een nieuw netwerk?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je netwerk naam of provider is veranderd. Je dient het apparaat dan uit je FlinQ app te verwijderen en opnieuw toe te voegen. In sommige gevallen is een reset van het apparaat nodig, deze procedure vind je in de handleiding van je product.

Welke WiFi frequentie ondersteunen de slimme apparaten van FlinQ?

De producten van FlinQ kunnen alleen overweg met een 2,4 GHz netwerk. In vrijwel de meeste routers kunnen je voor zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz frequentie een aparte SSID (netwerknaam) aanmaken, bijvoorbeeld:
– FlinQ-kantoor-5GHz
– FlinQ-kantoor-24GHz

Een gecombineerd signaal, waarbij zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz frequentie onder één SSID (netwerknaam) vallen wordt niet altijd ondersteund.

Indien je hulp nodig hebt bij het veranderen van je wifi instellingen neem dan contact op met je internetprovider.

Is de FlinQ app gratis?

Ja, de FlinQ app is gratis. Na downloaden maak je een account aan en kun je je FlinQ apparaten verbinden.

Waar download ik de FlinQ app?

De FlinQ app is gratis verkrijgbaar voor zowel iOS als Android telefoons en is via onderstaande linkjes te downloaden.

Download voor iOS
Download voor Android

Ik wil mijn product retourneren, hoe werkt dit?

Het kan voorkomen dat je een product wilt retourneren of omruilen. Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van je product. Indien je een artikel hebt ontvangen dat gebreken vertoont, doe dan geen moeite om het terug te sturen, maar neem alsjeblieft eerst contact op met de klantenservice, zodat wij het voor je kunnen oplossen!

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen.

Uitzonderingen op retourneren
Je kunt het product binnen 14 dagen retourneren. Wij kunnen in de volgende gevallen het aankoopbedrag niet volledig crediteren:

– Artikelen die beschadigd zijn geleverd, neem daarvoor contact op met onze klantenservice via info@flinqproducts.nl of via whatsapp
– Artikelen die langer dan 14 dagen geleden geleverd zijn

Indien je het materiaal van het product verder wilt controleren, adviseren wij om de verpakking netjes open te maken zodat je de stof kunt voelen of het artikel kan nagaan. Je mag het product bekijken en beoordelen net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Haal het product niet volledig uit de verpakking, omdat wij dan niet kunnen controleren of het is gebruikt.

Van ieder ontvangen retour-artikel maken wij een foto in het magazijn om de staat van de geretourneerde artikelen te beoordelen.

Is het artikel toch gebruikt of uit de verpakking gehaald? We bekijken de staat van je product en bepalen dan de waardevermindering.

Retourkosten
De retourkosten zijn voor eigen rekening, deze worden niet door ons vergoed.

Aanmelden retourzending
Hoe je je artikel retourneert en bij wie je deze aanmeld is van belang. Kijk in de onderstaande lijst waar je je product hebt gekocht en hoe je deze dient aan te melden voor retour.

Termijnen
– Je hebt minimaal 14 dagen de tijd om een retour aan te melden
– Na aanmelding heb je nogmaals minimaal 14 dagen de tijd om het daadwerkelijk te retourneren.
– Als wij het artikel hebben ontvangen verwerken wij deze binnen 14 dagen en storten we het bedrag aan je terug op rekening waarmee is betaald. Indien je het product hebt gekocht bij een andere aanbieder dan vragen wij deze aanbieder het bedrag aan je terug te betalen.

Ik heb mijn artikel gekocht bij het NRC
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij FlinQ
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Bol Nederland of Belgie
Retourneren gaat via je mijn account omgeving op bol.com. Login op je account, klik op je bestelling en kies voor retour aanmelden. Lukt dit niet of zie je deze optie niet staan gebruik dan de chatbot Billie.

Ik heb mijn artikel gekocht bij Brico
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Let op: indien je je product hebt gekocht bij Brico zorg er dan voor dat je achter je ordernummer “-A” zet, anders wordt je order niet herkend.

Ik heb mijn artikel gekocht bij Praxis
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Let op: indien je je product hebt gekocht bij Praxis zorg er dan voor dat je achter je ordernummer “-A” zet, anders wordt je order niet herkend.

Ik heb mijn artikel gekocht bij Blokker
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Amazon
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij De Telegraaf
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij het Noord Hollands Dagblad
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij het Leeuwarder Courant
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Groupdeal
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij De Limburger
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Nieuwsblad Webshop (Belgie)
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij De Standaard Webshop (Belgie)
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Het Gazet van Antwerpen (Belgie)
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Koopjedeal
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Actiedeals
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Webshop Outlet
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Outspot
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Dealdonkey
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij iBood
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Voordeelvanger
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Vakantieveilingen
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij 123 Vloerkleed
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik heb mijn artikel gekocht bij Dekbed Discounter
– Binnen 14 dagen na aankoop: klik hier
– Na 14 dagen na aankoop: klik hier

Ik mis een onderdeel, kan ik deze nabestellen?

Op elke productpagina vind je het tabblad “reserve onderdelen”. Hieronder vind je per product alle beschikbare onderdelen die wij na kunnen sturen. Je kunt ze daar ook direct bestellen. Is het tabblad leeg dan hebben we voor dit product helaas geen onderdelen beschikbaar.

In welke talen is de handleiding verkrijgbaar?

De handleiding van FlinQ producten komt in 4 talen: Nederlands, Engels, Duits en Frans.

Waar kan ik de digitale handleiding vinden?

Op elke productpagina vind je het tabblad “Downloads”. Onder dit tabblad vind je altijd de handleiding van het product. Mocht die er onverhoopt (nog) niet bijstaan neem dan even contact met ons op.

Repareren jullie ook producten?

Nee wij repareren helaas geen producten. Is je product stuk neem dan contact met ons om. In sommige gevallen hebben wij wel reserve onderdelen op voorraad en kunnen we deze aan je versturen.

Hoelang garantie krijg ik op een FlinQ product?

Je krijgt op alle producten minimaal 2 jaar wettelijke garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan.

Hoe snel verzenden jullie mijn bestelling?

Bestel je je pakket op werkdagen voor 16:00 besteld dan leveren wij in de meeste gevallen het pakket de volgende dag bij je thuis (zondagen uitgezonderd). In sommige gevallen kan het wat langer duren, denk bijvoorbeeld aan feestdagen.

Ik heb een deel of mijn volledige bestelling niet ontvangen

Het kan zijn dat we je bestelling in meerdere pakketten aan je leveren. Je ontvangt per pakket een track en trace nummer. Heb je je bestelling na een paar dagen na verzending nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn pakket niet ontvangen?

Controleer als eerste je track en trace. Als je niet thuis was wordt je pakket meestal bij een ophaalpunt afgeleverd. Kom je er niet uit? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Hoe werkt de (gratis) bezorging?

Als je op werkdagen voor 16:00 besteld dan kun je er vanuit gaan dat je bestelling de volgende dag bij je thuis wordt bezorgd. Verzending vanaf €75 euro is gratis. Alles onder dit bedrag kost €5,95 in Nederland en €6,95 in Belgie.

Ik heb (nog geen) order bevestiging ontvangen?

Soms kan het even duren voordat je deze ontvangt, heb je na een uur nog niets binnen check dan voor de zekerheid even je ongewenste e-mail of spam map. Zit die daar ook niet in neem dan even contact met ons op. We kunnen je hem ook handmatig sturen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt betalen via iDeal, Creditcard, PayPal of betaal achteraf via Billink.

Moet ik betalen voor het terugsturen van mijn pakket?

Op moment dat je niet tevreden bent met je product dan kun je deze aan ons retourneren. Dit kan met elke gewenste vervoerder. De kosten hiervoor zijn voor je eigen rekening. Op moment dat je product defect is (geleverd) betalen wij de verzendkosten. Hiervoor kun je het beste even contact met ons opnemen. Wij verzorgen dan een retourlabel.

Hoe wijzig ik het bezorgadres van mijn bestelling?

Als je je afleveradres wilt aanpassen dan kan dat alleen op moment dat deze ons magazijn nog niet heeft verlaten. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. In de DHL app kun je ook het afleveradres aanpassen, echter ligt dat wel aan hoever het pakket zich al in het bezorgproces bevind.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Dit kun je doen door ons te mailen op info@flinqproducts.nl of door onze klantenservice te bellen of appen. Is je bestelling al onderweg? Dan kun je hem weigeren bij de post bezorger. Je kunt hem ook aannemen en hem vervolgens zelf terugsturen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Plaats je product in de winkelmand en klik op de grote groene knop “Veilig afrekenen”. Geef je gegevens op of login met je bestaande account. Klik vervolgens op je gewenste betaalmethode. Dat kan bijvoorbeeld met iDeal, Creditcard of via Klarna.