Artikel 1 - Definities
1. FlinQ & Co B.V.: FlinQ, gevestigd te Eemnes, KvK-nummer 68579756.
2. Klant: degene met wie FlinQ & Co B.V. een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: FlinQ & Co B.V. en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
1. FlinQ & Co B.V.: FlinQ, gevestigd te Eemnes, KvK-nummer 68579756.
2. Klant: degene met wie FlinQ & Co B.V. een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: FlinQ & Co B.V. en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens FlinQ & Co B.V..
2. FlinQ & Co B.V. en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. FlinQ & Co B.V. en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens FlinQ & Co B.V..
2. FlinQ & Co B.V. en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. FlinQ & Co B.V. en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. FlinQ & Co B.V. hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. FlinQ & Co B.V. mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. FlinQ & Co B.V. en de Klant spreken voor een dienstverlening door FlinQ & Co B.V. een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. FlinQ & Co B.V. mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
5. FlinQ & Co B.V. moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
7. FlinQ & Co B.V. mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
8. FlinQ & Co B.V. zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
9. Een consument mag de overeenkomst met FlinQ & Co B.V. ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Prijsfouten
Hoewel wij ons uiterste best doen om correcte prijzen te vermelden op onze website, kunnen er incidenteel prijsfouten voorkomen. In het geval van een duidelijk onjuiste prijs door bijvoorbeeld een technische fout, drukfout, of een vergissing, behouden wij ons het recht voor om de prijs achteraf te corrigeren. Wij zullen de klant hierover zo spoedig mogelijk informeren en de mogelijkheid bieden om de bestelling aan te passen tegen de gecorrigeerde prijs of de bestelling kosteloos te annuleren.
1. FlinQ & Co B.V. hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. FlinQ & Co B.V. mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. FlinQ & Co B.V. en de Klant spreken voor een dienstverlening door FlinQ & Co B.V. een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. FlinQ & Co B.V. mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
5. FlinQ & Co B.V. moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
7. FlinQ & Co B.V. mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
8. FlinQ & Co B.V. zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
9. Een consument mag de overeenkomst met FlinQ & Co B.V. ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Prijsfouten
Hoewel wij ons uiterste best doen om correcte prijzen te vermelden op onze website, kunnen er incidenteel prijsfouten voorkomen. In het geval van een duidelijk onjuiste prijs door bijvoorbeeld een technische fout, drukfout, of een vergissing, behouden wij ons het recht voor om de prijs achteraf te corrigeren. Wij zullen de klant hierover zo spoedig mogelijk informeren en de mogelijkheid bieden om de bestelling aan te passen tegen de gecorrigeerde prijs of de bestelling kosteloos te annuleren.
Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn
1. FlinQ & Co B.V. mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 maand na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die FlinQ & Co B.V. hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat FlinQ & Co B.V. aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. FlinQ & Co B.V. mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
1. FlinQ & Co B.V. mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 maand na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die FlinQ & Co B.V. hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat FlinQ & Co B.V. aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. FlinQ & Co B.V. mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 - Gevolgen te late betaling
1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag FlinQ & Co B.V. de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan FlinQ & Co B.V..
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag FlinQ & Co B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van FlinQ & Co B.V. op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door FlinQ & Co B.V., dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag FlinQ & Co B.V. de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan FlinQ & Co B.V..
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag FlinQ & Co B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van FlinQ & Co B.V. op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door FlinQ & Co B.V., dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6A - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag FlinQ & Co B.V. het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. FlinQ & Co B.V. maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan FlinQ & Co B.V., tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag FlinQ & Co B.V. het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. FlinQ & Co B.V. maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan FlinQ & Co B.V., tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 6B - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
• het product is gebruikt
• het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
• het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
• het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed en badkleding
• de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals dvd’s of cd’s
• het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
• het product een los tijdschrift of losse krant is
• het een spoedreparatie betreft
• het weddenschappen of loterijen betreft
• de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
• het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
• op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
• zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
• zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@flinqproducts.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van FlinQ & Co B.V., https://www.flinqproducts.nl.
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan FlinQ & Co B.V., bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
• het product is gebruikt
• het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
• het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
• het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed en badkleding
• de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals dvd’s of cd’s
• het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
• het product een los tijdschrift of losse krant is
• het een spoedreparatie betreft
• het weddenschappen of loterijen betreft
• de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
• het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
• op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
• zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
• zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@flinqproducts.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van FlinQ & Co B.V., https://www.flinqproducts.nl.
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan FlinQ & Co B.V., bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 7 - Vergoeding van bezorgkosten
1. Indien de consument het product terugstuurt aan FlinQ & Co B.V. zijn de kosten hiervoor voor eigen rekening.
1. Indien de consument het product terugstuurt aan FlinQ & Co B.V. zijn de kosten hiervoor voor eigen rekening.
Artikel 8 - Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 9 - Opschortingsrecht
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 10 - Retentierecht
1. FlinQ & Co B.V. kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van FlinQ & Co B.V. heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan FlinQ & Co B.V..
3. FlinQ & Co B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
1. FlinQ & Co B.V. kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van FlinQ & Co B.V. heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan FlinQ & Co B.V..
3. FlinQ & Co B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 11 - Verrekening
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan FlinQ & Co B.V. te verrekenen met een vordering op FlinQ & Co B.V..
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan FlinQ & Co B.V. te verrekenen met een vordering op FlinQ & Co B.V..
Artikel 12 - Eigendomsvoorbehoud
1. FlinQ & Co B.V. blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van FlinQ & Co B.V. met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan FlinQ & Co B.V. gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer FlinQ & Co B.V. gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag FlinQ & Co B.V. van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
1. FlinQ & Co B.V. blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van FlinQ & Co B.V. met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan FlinQ & Co B.V. gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer FlinQ & Co B.V. gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag FlinQ & Co B.V. van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 13 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij FlinQ & Co B.V., tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag FlinQ & Co B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan FlinQ & Co B.V. kan tegenwerpen.
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij FlinQ & Co B.V., tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag FlinQ & Co B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan FlinQ & Co B.V. kan tegenwerpen.
Artikel 14 - Levertijd
1. De levertijden van FlinQ & Co B.V. zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van FlinQ & Co B.V..
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer FlinQ & Co B.V. later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer FlinQ & Co B.V. niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en FlinQ & Co B.V. iets anders hebben afgesproken.
1. De levertijden van FlinQ & Co B.V. zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van FlinQ & Co B.V..
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer FlinQ & Co B.V. later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer FlinQ & Co B.V. niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en FlinQ & Co B.V. iets anders hebben afgesproken.
Artikel 15 - Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 16 - Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en FlinQ & Co B.V. schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en FlinQ & Co B.V. schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 17 - Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij FlinQ & Co B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan FlinQ & Co B.V.. Doet de Klant dit niet, dan kan hij FlinQ & Co B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij FlinQ & Co B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan FlinQ & Co B.V.. Doet de Klant dit niet, dan kan hij FlinQ & Co B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 18 - Verzekering
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
• geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst • zaken van FlinQ & Co B.V. die bij de Klant aanwezig zijn • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van FlinQ & Co B.V. de polis van deze verzekeringen ter inzage.
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
• geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst • zaken van FlinQ & Co B.V. die bij de Klant aanwezig zijn • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van FlinQ & Co B.V. de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 19 - Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 20 - Garantie
1. Wanneer de Klant en FlinQ & Co B.V. een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor FlinQ & Co B.V. enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
3. De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen (denk aan een stroomstoring of wateroverlast)
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die FlinQ & Co B.V. levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
1. Wanneer de Klant en FlinQ & Co B.V. een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor FlinQ & Co B.V. enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
3. De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen (denk aan een stroomstoring of wateroverlast)
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die FlinQ & Co B.V. levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 21 - Ruilen
1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
• ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
• het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
• het product is nog niet gebruikt
2. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.
1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
• ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
• het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
• het product is nog niet gebruikt
2. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.
Artikel 22 - Uitvoering van de overeenkomst
1. FlinQ & Co B.V. voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. FlinQ & Co B.V. mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
4. De Klant moet ervoor zorgen dat FlinQ & Co B.V. op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Zorgt de Klant er niet voor dat FlinQ & Co B.V. tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
1. FlinQ & Co B.V. voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. FlinQ & Co B.V. mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
4. De Klant moet ervoor zorgen dat FlinQ & Co B.V. op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Zorgt de Klant er niet voor dat FlinQ & Co B.V. tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 23 - Informatieverstrekking door de Klant
1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik¬baar aan FlinQ & Co B.V..
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert FlinQ & Co B.V. de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door FlinQ & Co B.V. redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik¬baar aan FlinQ & Co B.V..
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert FlinQ & Co B.V. de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door FlinQ & Co B.V. redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 24 - Duur overeenkomst dienst
1. De overeenkomst tussen FlinQ & Co B.V. en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 1 maanden of 1 jaren, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of FlinQ & Co B.V. de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 1 maanden.
1. De overeenkomst tussen FlinQ & Co B.V. en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 1 maanden of 1 jaren, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of FlinQ & Co B.V. de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 1 maanden.
Artikel 25 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd
1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 maand of 1 jaar opzeggen.
2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 maand of 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maanden.
3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 maand of 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
4. Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.
1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 maand of 1 jaar opzeggen.
2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 maand of 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maanden.
3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 maand of 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
4. Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.
Artikel 26 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart FlinQ & Co B.V. tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door FlinQ & Co B.V. geleverde producten en/of diensten.
1. De Klant vrijwaart FlinQ & Co B.V. tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door FlinQ & Co B.V. geleverde producten en/of diensten.
Artikel 27 - Klachten
1. De Klant moet een door FlinQ & Co B.V. geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant FlinQ & Co B.V. daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming FlinQ & Co B.V. hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort¬koming, zodat FlinQ & Co B.V. hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en FlinQ & Co B.V..
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat FlinQ & Co B.V. andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
7. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
1. De Klant moet een door FlinQ & Co B.V. geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant FlinQ & Co B.V. daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming FlinQ & Co B.V. hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort¬koming, zodat FlinQ & Co B.V. hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en FlinQ & Co B.V..
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat FlinQ & Co B.V. andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
7. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
Artikel 28 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan FlinQ & Co B.V..
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling FlinQ & Co B.V. ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan FlinQ & Co B.V..
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling FlinQ & Co B.V. ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 29 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer FlinQ & Co B.V. een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
1. Wanneer FlinQ & Co B.V. een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 30 - Aansprakelijkheid FlinQ & Co B.V.
1. FlinQ & Co B.V. is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer FlinQ & Co B.V. aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. FlinQ & Co B.V. is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer FlinQ & Co B.V. aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
1. FlinQ & Co B.V. is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer FlinQ & Co B.V. aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. FlinQ & Co B.V. is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer FlinQ & Co B.V. aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 31 - Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van FlinQ & Co B.V. vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van FlinQ & Co B.V. vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 32 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer FlinQ & Co B.V. toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door FlinQ & Co B.V. nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat FlinQ & Co B.V. in verzuim is.
3. FlinQ & Co B.V. mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer FlinQ & Co B.V. kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer FlinQ & Co B.V. toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door FlinQ & Co B.V. nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat FlinQ & Co B.V. in verzuim is.
3. FlinQ & Co B.V. mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer FlinQ & Co B.V. kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 33 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van FlinQ & Co B.V. door de Klant niet aan FlinQ & Co B.V. kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer¬virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor FlinQ & Co B.V. 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat FlinQ & Co B.V. kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als FlinQ & Co B.V. de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. FlinQ & Co B.V. hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer FlinQ & Co B.V. hiervan voordeel heeft.
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van FlinQ & Co B.V. door de Klant niet aan FlinQ & Co B.V. kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer¬virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor FlinQ & Co B.V. 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat FlinQ & Co B.V. kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als FlinQ & Co B.V. de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. FlinQ & Co B.V. hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer FlinQ & Co B.V. hiervan voordeel heeft.
Artikel 34 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en FlinQ & Co B.V. de overeenkomst aanpassen.
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en FlinQ & Co B.V. de overeenkomst aanpassen.
Artikel 35 - Wijziging algemene voorwaarden
1. FlinQ & Co B.V. mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag FlinQ & Co B.V. altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal FlinQ & Co B.V. zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
1. FlinQ & Co B.V. mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag FlinQ & Co B.V. altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal FlinQ & Co B.V. zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 36 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met FlinQ & Co B.V. aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van FlinQ & Co B.V..
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met FlinQ & Co B.V. aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van FlinQ & Co B.V..
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 37 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat FlinQ & Co B.V. bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat FlinQ & Co B.V. bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 38 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en FlinQ & Co B.V. is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van FlinQ & Co B.V. is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en FlinQ & Co B.V., tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 26 februari 2024.
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en FlinQ & Co B.V. is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van FlinQ & Co B.V. is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en FlinQ & Co B.V., tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 26 februari 2024.